jak program probíhá

 

 

Celý program probíhá ve čtyřech fázích.
1. „Přípravná“ fáze -
trvá jeden až dva dny. Během ní probíhá příprava těla na změnu a pročištění trávicího ústrojí.

2. „Přísná“ fáze -
trvá minimálně čtrnáct dní v průběhu kterých se Vaše látková výměna přizpůsobuje novému způsobu stravování. V této fázi dochází k intenzivní regulaci tělesné hmotnosti a zlepšení zdravotního stavu.

3 „Přechodová“ fáze -
která trvá průměrně sedm týdnů. V této fázi si můžete dopřát vámi oblíbené potraviny, které vám v druhé fázi nebyly povoleny a přitom pozorovat změnu reakce těla na jejich konzumaci.

4. "Udržovací" fáze -
přijde na řadu tehdy, kdy jste se svou dosaženou hmotností i zdravotním stavem spokojeni. Není časově ohraničena. 




Díky individuálnímu jídelníčku má tělo k dispozici všechny potřebné živiny. Potraviny se nevybírají podle obsahu kalorií, podílu tuků, bílkovin ani cukrů. Jediné kritérium pro výběr je působení daných potravin na hormonální produkci. Tím se aktivuje metabolizmus a podpoří přirozená produkce inzulínu - hormonu, který hraje hlavní roli v procesech látkové výměny. Požadované hmotnosti tak dosáhnete bez trápení se hladem, bez konzumace drahých doplňků stravy a hlavně bez známého jojo efektu!

Zelenina a bílkoviny jsou základ

Důležitost zeleniny spočívá ve vysokém obsahu vlákniny a živin a rovněž působí zásadotvorně na rozdíl od bílkovin a tak přispívá k acidobazické rovnováze. Stejně významné jsou i kvalitní bílkoviny s výhodnou kombinací esenciálních aminokyselin. Např. libové maso, drůbež, ryby, mléčné produkty, sojové výrobky, luštěniny, semínka a klíčky. Přednost je dávána omega- 3 a omega-6 nenasyceným mastným kyselinám , které jsou pro nás nezbytné a lidské tělo je nedokáže samo vyrobit. Ty jsou obsaženy především v kvalitních rostlinných olejích a v rybách. Současně se snižuje konzumace nezdravých nasycených a transmastných kyselin obsažených například ve ztužených rostlinných tucích, umělých tucích a polotovarech. Jídelní plán zahrnuje cukry s dlouhým řetězcem, které mají příznivý dopad  na glykémii a tím i na produkci inzulínu v těle. Např. žitný chléb, zelenina a v pozdějších fázích diety i brambory vařené ve slupce. Ovoce je zařazeno z důvodu vysokého obsahu vlákniny a dalších prospěšných látek, vitamínů atd.

8 základních pravidel stravování metabolic balance:


Pravidlo 1   Jezte třikrát denně. V přísné fázi nejezte ani více, ani méně, ani nic jiného než je uvedeno ve Vašem individuálním jídelním plánu.
Pravidlo 2   Mezi jednotlivými jídly dodržujte minimálně 5 hodin přestávku.
Pravidlo 3   Jedno jídlo by nemělo trvat déle než 60 minut.
Pravidlo 4   Každé jídlo začněte jedním či dvěma sousty bílkoviny (např. maso, ryba, sýr nebo jogurt).
Pravidlo 5   Na jedno jídlo použijte jen jeden druh bílkoviny. Ke každému jídlu ale vždy jinou skupinu bílkovin.
Pravidlo 6   Po 21,00 hodině pokud možno již nejezte.
Pravidlo 7   Během dne vypijte průběžně minimálně pro Vás vypočítané množství vody. (všeobecně platí: na kg tělesné váhy 35ml vody).
Pravidlo 8   Ovoce (mimo jiné denně jedno jablko) jezte až na konci jídla.



V prvních dnech úpravy metabolizmu omezíte tělesné aktivity.



FAQ – více odpovědí na Vaše otázky najdete zde:
http://www.metabolic-balance.com/cz/desktopdefault.aspx/tabid-428/